Moderatorer: TheDon, mazzer, Jimpa, Ola, Lidodido

MrMadMan skrev:aha... är det Prologue som är dåligt menar du?
Jag är lite besviken på "demon" än så länge. Grafikmässigt saknar jag t.ex. skidmarks och hjulspår på gräs/sand.
Men körkänslan är grymt skön iaf.
Mockan skrev:MrMadMan skrev:aha... är det Prologue som är dåligt menar du?
Jag är lite besviken på "demon" än så länge. Grafikmässigt saknar jag t.ex. skidmarks och hjulspår på gräs/sand.
Men körkänslan är grymt skön iaf.
ja så hette det
Tycker INTE körkänslan är direkt nått att hurra för... jäkligt understyrt och ifall man mot förmodan får en sladd så är returen bara att glömmasen att man inte har några skador osv gör de ju inte bättre heller.
iof så spelar jag med kontrollern, kanske äre bättre med en rejäl ratt

Bozzeta skrev:GT5 är en av de sämsta bilsimen jag lirat.
Släng in NFS Shift och gör korrekt setup av bilarna så har du en bra simulator. Det är trotsallt simbin som ligger bakom delar av fysiken
Måste dock köras med ratt!
Lidodido skrev:Bozzeta skrev:GT5 är en av de sämsta bilsimen jag lirat.
Släng in NFS Shift och gör korrekt setup av bilarna så har du en bra simulator. Det är trotsallt simbin som ligger bakom delar av fysiken
Måste dock köras med ratt!
Håller med! Kanske inte bästa simulatorn rent fysikmässigt men jämför man med Simbins spel har det ju ett historiskt övertag rent gameplaymässigt, finns ju bilar att låsa upp och lite sånt.
Lirar du på PC?
Kan också säga att jag gärna skulle prova GT5 men får ändå intrycket av att det är lite mer arkad på nåt vis.

Bozzeta skrev:Nej har Shift bara till PS3.
Shift är okörbart utan rätt setup och kalibrering. Men när man väl tweakat setupen funkar det riktigt bra.
Fattar inte hur man resonerar när en track car i GT5 rör sig så långsamt. Ett spel man jobbat på i flera år dessutom. Vad ska man med 1000 bilmodeller till när man struntat i fysiken.
Hoppas dock att Simbin släpper något till PS3 snart så man har något riktigt bra att lira.

MrMadMan skrev:Bozzeta skrev:Nej har Shift bara till PS3.
Shift är okörbart utan rätt setup och kalibrering. Men när man väl tweakat setupen funkar det riktigt bra.
Fattar inte hur man resonerar när en track car i GT5 rör sig så långsamt. Ett spel man jobbat på i flera år dessutom. Vad ska man med 1000 bilmodeller till när man struntat i fysiken.
Hoppas dock att Simbin släpper något till PS3 snart så man har något riktigt bra att lira.
Det är snarare en trimmad 370Z än en renodlad track car...
Och den går säkerligen precis så fort som den bör göra. Om du tycker att den upplevs slöare än vad hastighetsmätaren visar beror det troligen på att du är van att spela med en högre FOV.
När du börjar säga saker som "struntat i fysiken" slår jag dövörat till. Håll kritiken på en rimlig nivå så kanske någon lyssnar. För övrigt tycker jag du borde vänta till spelet faktiskt är klart innan du dömer ut det helt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst