Gran Turismo 5 Time Trial Challenge

Här diskuterar vi allt som rör spel, i alla dess former

Moderatorer: TheDon, mazzer, Jimpa, Ola, Lidodido

Gran Turismo 5 Time Trial Challenge

Inläggav MrMadMan » fre dec 18, 2009 12:56 am

Är det någon fler än jag som testat?

Bästa tid efter någon halvtimmes körande:
Tuned: 1'43.954
Stock: 1'54.802
Senast redigerad av MrMadMan sön dec 20, 2009 10:18 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
MrMadMan
GFX-Kung

Re: Gran Turismo 5 Time Trial Challenge

Inläggav MrMadMan » sön dec 20, 2009 10:18 pm

Är det bara jag som gillar racing på PS3 här? :O
Mockan?
Användarvisningsbild
MrMadMan
GFX-Kung

Inläggav Mockan » mån dec 21, 2009 6:39 pm

Självklart gillar jag det, har spelat en del gt5 prologen men satan va de där dåligt!
skulle ha provat de här, men har ps3an i luleå och jag är i lycksele.
Användarvisningsbild
Mockan
GFX-Guru

Inläggav MrMadMan » mån dec 21, 2009 6:54 pm

aha... är det Prologue som är dåligt menar du?
Jag är lite besviken på "demon" än så länge. Grafikmässigt saknar jag t.ex. skidmarks och hjulspår på gräs/sand.
Men körkänslan är grymt skön iaf.
Användarvisningsbild
MrMadMan
GFX-Kung

Inläggav ernie » mån dec 21, 2009 9:00 pm

vet inte vad det är..

men jag har svårt för gran turismo
" I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein
Användarvisningsbild
ernie
GFX-Guru

Inläggav Mockan » fre dec 25, 2009 11:21 am

MrMadMan skrev:aha... är det Prologue som är dåligt menar du?
Jag är lite besviken på "demon" än så länge. Grafikmässigt saknar jag t.ex. skidmarks och hjulspår på gräs/sand.

ja så hette det :)
Tycker INTE körkänslan är direkt nått att hurra för... jäkligt understyrt och ifall man mot förmodan får en sladd så är returen bara att glömma :( sen att man inte har några skador osv gör de ju inte bättre heller.
iof så spelar jag med kontrollern, kanske äre bättre med en rejäl ratt
Användarvisningsbild
Mockan
GFX-Guru

Inläggav MrMadMan » lör dec 26, 2009 10:27 pm

Mockan skrev:
MrMadMan skrev:aha... är det Prologue som är dåligt menar du?

ja så hette det :)
Tycker INTE körkänslan är direkt nått att hurra för... jäkligt understyrt och ifall man mot förmodan får en sladd så är returen bara att glömma :( sen att man inte har några skador osv gör de ju inte bättre heller.
iof så spelar jag med kontrollern, kanske äre bättre med en rejäl ratt

Nu har jag bara testat den 370Z som fins med i "demot". Men med utan traction control tycker jag den överstyr riktigt lätt. Gäller att vara försiktig med gasen. Synliga skador samt fullt renderade interiörer kommer på de "viktigaste" bilarna i GT5. Några hundra stycken enligt rykten.
Användarvisningsbild
MrMadMan
GFX-Kung

Inläggav Bozzeta » sön jan 17, 2010 5:27 pm

GT5 är en av de sämsta bilsimen jag lirat.
Släng in NFS Shift och gör korrekt setup av bilarna så har du en bra simulator. Det är trotsallt simbin som ligger bakom delar av fysiken
Måste dock köras med ratt!
Användarvisningsbild
Bozzeta
GFX-Stammis

Inläggav Lidodido » sön jan 17, 2010 7:05 pm

Bozzeta skrev:GT5 är en av de sämsta bilsimen jag lirat.
Släng in NFS Shift och gör korrekt setup av bilarna så har du en bra simulator. Det är trotsallt simbin som ligger bakom delar av fysiken

Håller med! Kanske inte bästa simulatorn rent fysikmässigt men jämför man med Simbins spel har det ju ett historiskt övertag rent gameplaymässigt, finns ju bilar att låsa upp och lite sånt.

Lirar du på PC?

Kan också säga att jag gärna skulle prova GT5 men får ändå intrycket av att det är lite mer arkad på nåt vis.
FRA: Medan ni ändå bläddrar igenom mina mail kan ni väl ta bort all spam? Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Lidodido
Forum-Polis

Inläggav MrMadMan » sön jan 17, 2010 9:26 pm

Lidodido skrev:
Bozzeta skrev:GT5 är en av de sämsta bilsimen jag lirat.

Håller med! Kanske inte bästa simulatorn rent fysikmässigt men jämför man med Simbins spel har det ju ett historiskt övertag rent gameplaymässigt, finns ju bilar att låsa upp och lite sånt.

Lirar du på PC?

Kan också säga att jag gärna skulle prova GT5 men får ändå intrycket av att det är lite mer arkad på nåt vis.

Mer än Simbins egna spel är det nog. Men mer arkad än Shift...? naah
Senast redigerad av MrMadMan mån jan 18, 2010 2:04 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
MrMadMan
GFX-Kung

Inläggav Bozzeta » sön jan 17, 2010 10:08 pm

Nej har Shift bara till PS3.
Shift är okörbart utan rätt setup och kalibrering. Men när man väl tweakat setupen funkar det riktigt bra.
Fattar inte hur man resonerar när en track car i GT5 rör sig så långsamt. Ett spel man jobbat på i flera år dessutom. Vad ska man med 1000 bilmodeller till när man struntat i fysiken.

Hoppas dock att Simbin släpper något till PS3 snart så man har något riktigt bra att lira.
Användarvisningsbild
Bozzeta
GFX-Stammis

Inläggav MrMadMan » mån jan 18, 2010 2:02 am

Bozzeta skrev:Nej har Shift bara till PS3.
Shift är okörbart utan rätt setup och kalibrering. Men när man väl tweakat setupen funkar det riktigt bra.
Fattar inte hur man resonerar när en track car i GT5 rör sig så långsamt. Ett spel man jobbat på i flera år dessutom. Vad ska man med 1000 bilmodeller till när man struntat i fysiken.

Hoppas dock att Simbin släpper något till PS3 snart så man har något riktigt bra att lira.

Det är snarare en trimmad 370Z än en renodlad track car...
Och den går säkerligen precis så fort som den bör göra. Om du tycker att den upplevs slöare än vad hastighetsmätaren visar beror det troligen på att du är van att spela med en högre FOV.
När du börjar säga saker som "struntat i fysiken" slår jag dövörat till. Håll kritiken på en rimlig nivå så kanske någon lyssnar. För övrigt tycker jag du borde vänta till spelet faktiskt är klart innan du dömer ut det helt.
Användarvisningsbild
MrMadMan
GFX-Kung

Inläggav Bozzeta » mån jan 18, 2010 1:11 pm

MrMadMan skrev:
Bozzeta skrev:Nej har Shift bara till PS3.

Det är snarare en trimmad 370Z än en renodlad track car...
Och den går säkerligen precis så fort som den bör göra. Om du tycker att den upplevs slöare än vad hastighetsmätaren visar beror det troligen på att du är van att spela med en högre FOV.
När du börjar säga saker som "struntat i fysiken" slår jag dövörat till. Håll kritiken på en rimlig nivå så kanske någon lyssnar. För övrigt tycker jag du borde vänta till spelet faktiskt är klart innan du dömer ut det helt.

Jag är inte ensam om denna kritik, speciellt inte från oss som kör på riktigt. Men men...
Användarvisningsbild
Bozzeta
GFX-Stammis

Inläggav iaken » tis jan 19, 2010 2:37 am

GT5 är nog långt borta... De floppa ju med 4'an. Jag gick och köpte mig en ps2 + gt4 när det kom. Sålde av det inom 2 månader. Turn 10 har helt klart satt ribban... högt dessutom. Så Polyphony kan inte bara kasta ut ett spel hur som nu när de har konkurrens och förmodligen måste ställa ribban ännu högre! Nåja, Jag hoppas spelet kommer för eller senare så man får prova på't :)

Blev lite O.T.. sorry :)
Intercource experience may change under the influence of alcohol
Användarvisningsbild
iaken
GFX-Fan

Återgå till Spel